Hamarosan elkezdődik a Baranya Kupa, mi pedig megpróbálunk minél több riporttal készülni az eseményre. A futam nem csak a Magyar Országos Rally bajnokság zárófutama, és egyben bajnok avatója, hanem rally2, nemzetközi historic és rallysprint futam is.
Első riport alanyunk Dergez Attila, aki N-es Ladájával nem csak gyorsan de látványosan is autózik a nézők nagy örömére
Racing Magic: Idén rajthoz álltatok a Mecsek Historic Eb-n és több sprint futamon is. Hogy sikerültek ezek a versenyek?
Dergez Attila: Mecsek Rally: Legfőbb cél a cél volt, abszolút kilencedik és D1 kategória első hely lett belőle. Nekem nem a legjobb autó, vagy legjobb idő a lényeg, hanem a jó hangulat. Sok barát segített és szurkolt ezen a hétvégén és még jól is sikerült. Ami a sprintet illeti felemásak az élmények. Orfű nagyon tetszett, főleg mikor egy Emődi a Szilágyi Misivel az oldalán, és a Rácz Tibcsiék úgy szállnak ki a kocsiból, hogy fülig ér a szájuk mert jó volt köztünk a meccs. Alkalmi navigátorom Balázs Niki az utolsó gyors után még percekig ül a kocsiban és csak vigyorog, az nagyon jó, helyezéstől függetlenül. De aztán később sem a helyezések, sem a hangulat nem jöttek össze, és ebbe a kurdi szallagkorlátos pitty-putty nem játszik közre, az is belefér.
RM: Baranya Kupán ismét rajthoz álltok. Marad az N-es Zsiguli?
DA: Baranya Kupára végre összeáll a Zsiga. Hála Patkó Gyuszi, Járai Zsolt, Rácz Tibcsi, Ancil Jani segítségének, mert én időközben kiköltöztem Bécsbe és ők sokat segítettek abban, hogy kész legyen az autó. Mellesleg itt jegyzem meg, hogy az Osztrák Munkaügyi Hivatal által utalt segélyből versenyzünk. Nem kisebb segítség, hogy a nevezésünk után jelezte a Historic Munkabizottság, hogy sikerült a Historic nevezési díját 20.000 FT-ra csökkenteni. Hatalmas segítség, köszönjük! Természetesen marad az N-es Zsiga, pontosabban a GR.1., egyrészt mert ha sikerül tökéletesen kiautózni, akkor lehet gondolkodni feljebb lépésben, másrészt anyagilag is kedvezőbb, de ha váltunk is Ő Tánya(mert így hívják), akkor is marad és új épül.
RM: Navigátor terén lesz változás?
DA: Navigátor marad a régi megszokott, Luca Orsolya diktálja az itinert.
RM: Milyen időjárásnak örülnétek ha esne vagy ha sütne a nap?
DA: Nem tudom. Tartottam az esőtől, de Mecsek Rallyn sötétben, vízen tetszett. Viszont a Yokohama gumijaink eléggé elkoptak, és újra nem lesz pénz, ezért érdekes lesz vízen menni.
RM: Mi a véleményetek a hazai Historic bajnokságról?
DA: Sajnos eléggé kurtára sikerült a bajnokság(ilyen időket élünk), viszont nagy összetartás, segíteni akarás van a szervezők részéről is.
RM: Idén láthatunk e még titeket valahol?
DA: Talán a Szilveszter Rallyn , de még semmi sem biztos.
RM: Jövő évi tervekről lehet már tudni valamit?
DA: Jövőre kitűzött cél, hogy az autó kapja meg a HTP-t , és esetleg egy külföldi versenyen is elindulunk
RM: Köszönjük szépen és sok siker a Baranya Kupához!
DA: Köszönjük!
Mecsek Rally Prológon Fotó: Kozma Roland