A hétvégén a Waldviertel rallyval záró akkordjához érkezett az idei évi osztrák rally bajnokság. A tizenöt gyorsaságiból álló, magyar pilóták körében igen népszerű, versenyre ezúttal is szép számú versenyző látogatott el hazánkból. A futam az ERC értékelésbe is bele számított.
Kettő híján száz páros vetette be magát a küzdelembe, amely java részt erdei utakon, illetve a már előző évekből jól ismert Nordringi Rallycross pályán zajlott. A nevezési listán ott találtuk a hazai bajnokságban Herczig által használt Fabia S200-rel Raimund Baumschlagert, de itt volt Pavel Valousek és Beppo Harrach is.
A magyarokat a Rongits-Hannus Mitsubishi, a nagy visszatérő Tagai fivérek Subaru, Trencsényi-Verba Mitsubishi, Dr.Varga-Savanyu-Ignis S1600, Baracskai-Veres Citroen C2, Ollé-Tóth Swift S1600, Lukács-Mesterházi C2, és az Elek-Földi Mitsubishi egységek képviselték. Bár a versenyre leadta nevezését a pécsi Ranga Péter-Hideg László duó is, őket végül nem láthattuk.
Sajnos magyarjaink közül voltak kiállók. A Tagai fivérek a nyolcadik szakaszig szépen meneteltek, ám az autó váltójának meghibásodása véget vetett versenyüknek. Hasonló sorsa jutott az ezúttal Tóth Csabával a jobb egyben induló Ollé Sasa is, a Suzuki a komlói verseny után ismét cserben hagyta őket.
Az első nap után a Baumschlager-Zeltner páros állt az élen Skodájukkal. Mögöttük már tizennyolc másodperc hátránnyal érkezett Pavel Valousek-Tomas Kostka a Peugeot 207 S2000-rel. Valousekéknek már nem nagyon kellett hátra tekintgetni, hiszen a Mitsubishis Mario Saibelék több mint fél perccel voltak lemaradva tőlük. Rongitsék szépen tartották magukat az ötödik helyen, Elekék szorosan mögöttük voltak, igaz csak az osztrák értékelésben, ők az ERC-re nem neveztek.Trencsényiék pedig abszolút tizedik és kategória harmadik helyen térhettek nyugovóra. Ekkor még Tagaiék is versenyben voltak, az abszolút tizenkettedik helyet foglalták el.
Jól haladt az S1600-as Ignissel a Dr.Varga Attila-Savanyu Roland kettős is, abszolút huszonegyedik és kategória ötödik helyen haladtak. Mögöttük három másik magyar egység következett. A két C2-essel egymással a hatos kategória első helyéért meccsező Baracskai és Lukács, valamint Olléék.
A verseny másnapján az élen már nem történt változás. Baumschlagerék fölényes győzelmet szereztek. Valousekéket több tényező is hátráltatta, így a végére három perc hátrányt szedtek össze. Valósággal szárnyalt a Herman Neubauer -Bernhard Ettel -Subaru trió, a nap végére a harmadik helyig kapaszkodtak fel. A Rongits-Hannus kettőst fél perc választotta el a dobogótól, viszont a hármas kategóriát ők nyerték. Kris Rosenbergerék a kuriózumnak számító S2000-res Poloval ötödik helyet szereztek. Beppo Harrachék is végig szenvedték a versenyt, számukra a hatodik hely is felért egy győzelemmel. Az Elek István-Földi Nikolett duó abszolút hetedik helyen finiselt, az osztrák értékelés szerint.
A többi magyar egység is szépen szerepelt. Dr. Vargáék a tizenharmadik helyen végeztek összetettben, melyhez egy kategória negyedik hely is párosult. A hatos kategóriában dupla magyar siker született. A Lukács Kornél-Mesterházi Márk duó végül maga mögé utasította a Baracskai Zsolt-Veres Gábor duót és életük első ERC győzelmét szerezték.