WTCC futamok: Hatalmas balszerencsék, roncsderbire emlékezető momentumok

2012.11.04. 10:16 racingmagic

Kellemes késő délutáni időjárásban kezdte meg futamait a WTCC mezőny kínában. Az utolsó előtti versenyhétvégén hatalmas csatára készülhettünk.

 

1. futam:

A két Chevy mögött Michelisz Norbi rajtolt a harmadik helyről, mögött a másik két gyári amerikai gép. Ahogy az már a WTCC-ben lenni szokott az első futam gördülő rajttal vette kezdetét. Robert Huff rögtön be is bújt Michelisz Norbi mellé. A rajt utáni második kanyarban aztán Norbi és Yvan Muller össze akadtak. Muller állt a gázon össze szedte a gépet, Norbi azonban a tizedik helyig esett vissza. Micheliszt nagy riválisa Pepe Oriola is megelőzte. Muller idő közben lelassult, autója megsérült és a bokszba hajtott, a verseny végéig ott is maradt. Michelisz idő közben folyamatosan esett vissza, mint később kiderült az autó jobbra húzott, a futómű és a csonkállvány is sérülést szenvedett. Oriiola is csak szenvedett, az első körben valósággal átugratott Turkington autójának jobb oldalán, és autóján ez maradandó sérüléseket okozott. Alain Menu és Robert Huff eközben toronymagasan vezettek, mögöttük a BMW-s Stefano D"Aste volt a harmadik és vezette a Yokohama kupát. Eközben Oriola össze akadt Bennanival, a BMW-s Mehdi Bennani meg is forgott. Kisvártatva Oriola ki állt a bokszba, ő is inkább a második futamra tartalékolt. Végül az élen nem történt változás Menu nyert Huff második lett, és Muller kiesésével növelte előnyét a bajnoki címért folytatott csatában. Abszolút harmadik és Yokohama kupa első lett Stefano D'Aste. A második legjobb BMW-s Tom Coronel lett a negyedik helyen. Két Seat következett a sorban  Tarquini és Boardman. Tiago Monteiro, bár autója a jobb kanyarokban folyamatosan füstölt, végül hetedik lett az új Honda Civiccel. Colin Turkington végül nyolcadiknak hozta be a Chevrolett-et, aminek hátsó lökhárítója kapott rendesen. A pontszerzők sorát Alberto Cerqui és az egy év után visszatérő Freddy Barth zárták.Michelisz Norbit idő közben áthajtásos büntetéssel is súlytották a rajt utáni momentumért, ezért ő csak a pontszerzés miatt ment végig. Végül abszolút tizenhatodik és yokohama kupa kilencedik lett, ezzel két pontot kapott, amivel tizenegy ponttal még vezeti a yokohama kupa bajnokságát Oriola előtt.

WTCC Shanghaji 1 futam részletes eredmények: Top10

1.Alain Menu-Chevrolet Cruze 1.6T 

2. Robert Huff-Chevrolet Cruze 1.6T: +1.500

3.Stefano D'Aste-BMW 320TC: +11:192

4.Tom Coronel-BMW 320TC: +13:327

5.Gabriele Tarquini-Seat Leon WTCC: +15:653

6.Tom Boardman-Seat Leon WTCC: +26:382

7.Tiago Monteiro-Honda Civic S2000TC: +30:032

8.Colin Turkington-Chevrolet Cruze 1.6T: +30:125

9.Alberto Cerqui-BMW 320TC:+31:463

10.Freddy Barth-Seat Leon WTCC: +36:426

 

A két futam közti szervízidőben akadt dolguk a szerelőknek bőven. Miközben Yvan Muller folyamatosan Micheliszt szidta, a magyar csapat szerelői futóművet állítottak, és a sérült első lókhárítót foltozták. Csonkállványt is kellett volna cserélni, ám erre nem volt elég idő. Pepe Oriola szerelői is keményen dolgoztak, a Seaton lengőkart kellett cserélni a bal oldalon. Az első futamon szinte minden autó szenvedett kisebb, nagyobb sérüléseket. Turkington autójának bal első ajtaja például behorpadt, a BMW-knél pedig fogyó eszköz lett a lökhárító.

2. futam:

A második futam álló rajtos volt. Az időmérőhöz képest az első tíz megfordult,Michelisz így a nyolcadik helyről vághatott neki a futamnak, két gyári Chevyvel a háta mögött. Norbi szenzációsat rajtolt, ám Alex Mcdowell egy érthetetlen manőverrel legyalulta Norbi autójnak bal elejét. A BMW defektet kapott, plusz a sérült csonkállványnak sem tett jót az ütközés, így a magyar pilóta bevánszorgott  a bokszba, ahonnan bár kijött, sok esélye nem maradt a pontszerzésre. Coronel és D"Aste törtek az élre, azonban utóbbi versenyzőt meglehetősen zavarta a folyamtosan kinyíló ajtaja, ami a verseny végéig csapdosódott. Hamar helyre állt a rend, és a három Chevrolett állt az élre Menu, Muller, Huff sorrendben. Idő közben Pepe Oriola ismét kiállt, a rajtnál ütközött. Michelisz így legalább vele szemben nem vesztett pontokat a Yokohama kupában. Tom Boardman és Tiago Monteiro mindeközben a tizedik helyért vívott egymással. Hamarosan azonban egy még nagyobb csata vette kezdetét. Méghozzá a Chevy egymással bajnoki címért vívó pilótái estek egymásnak. A célegyenes végén a nyolcadik körben aztán Muller megakasztotta Menu autóját, mindketten kisodródtak és Huff az élre tört. Muller később, hogy ne kapjon büntetést vissza engedte Alain Menut maga elé. Majd később aztán vissza előzte a csapattársat. Huff simán nyert és ezzel huszonhárom pontra növelte előnyét a bajnoki tabellán.  Muller és Menu bevontatoztak a dobogó további helyeire. A dobogósok mögött három BMW-s Coronel, az ajtóval bajlódó D"Aste és az első futamban kiperdülő Bennani ért célba. Gabriele Tarquini zűröktől mentes futamot produkálva hetedik lett.Colin Turkington pedig az edzések után joggal reménykedhetett jobb helyezésbe mint ami a végén jutott neki, hiszen ezúttal is csak nyolcadik lett. Tom Boardman pontszerző helyre hozta be a gumikat igen csak elfogyasztó versenyautóját.Ráadásul ő az utolsó körökben kapott egy nagy lökést a pálya második kanyarjában Turkingtontól.Alberto Cerqui pedig egy pontot szerzett. Michelisz végül egy kör hátrányban huszonnegyedik lett. Yokohama Kupában pedig változatlanul tizenegy ponttal vezet Oriola előtt, akire egyre jobban felzárkózik D"Aste.

WTCC Shanghaj 2.futam részletes eredmények: Top 10

1.Robert Huff-Chevrolet Cruze 1.6T

2.Yvan Muller-Chevrolet Cruze 1.6T: +1.195

3.Alain Menu-Chevrolet Cruze 1.6T: +2:698

4.Tom Coronel-BMW 320TC: +4.378

5.Stefano D'Aste-BMW 320TC: +4:866

6.Mehdi Bennani-BMW 320TC:+5.574

7.Gabriele Tarquini-Seat Leon WTCC: +20:406

8.Colin Turkington-Chevrolet Cruze 1.6T: +25:189

9.Tom Boardman-Seat Leon WTCC: +26:741

10.Alberto Cerqui- BMW 320TC: +27:167

Folytatás November 18.án Makaóban az év utolsó versenyhétvégéjével!

image.php.jpeg

Stefano D'Astét a folyamatosan kinyíló bal első ajtó is megdolgoztatta.

A bejegyzés trackback címe:

https://racingmagic.blog.hu/api/trackback/id/tr554888109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása