Véget ért a nyolc fordulós országos szlalom bajnokság is. A nagy népszerűségnek örvendő sorozat, idén is komoly felkészültségű autókat és pilótákat vonultatott fel. Volt aki a széria utcai autójával érkezett, de egyre több a speciálisan szlalomozásra felkészített járgány is. Két kecskeméti, egy visontai és egy veszprémi verseny alkották a versenynaptárat, és a szombat-vasárnapi napokat külön értékelték, így jött ki a nyolc forduló Lássuk, mi is lett az idei év bajnokságának végeredménye, kik is a legjobbak.
Abszolút: Biztosan sokan emlékeznek még Dicsa Tibor nevére a rallyból. 2001-ben N3-as kategória bajnok lett egy Peugeot 306-al, de nyert Mecsek Rallyt VW Golf Kit-Carral. Idén pedig ő lett az országos szlalom bajnok az oroszlános márka 205-ös típusú autójával. Dicsa mögött tizenöt ponttal maradt csak le, az élő legenda Simon István, aki tavalyi Fiat Cinquecento gépét, egy szintén szlalomra épített Fiat X1/9-esre cserélte, amiben egy Honda motorkerékpár blokk dübörög. Az év végi dobogó harmadik fokára Dobos Tibor léphet fel, ő egy Kawaski motoros Suzuki Swiftet vetett be, akár csak a negyedik helyezett, a pécsi Pap Csaba. Jól ismert név a szakágban Ludescher Ádám, aki a jól megszokott Honda CRX-el teljesítette az évet, és végül ötödikként zárta azt. Az élmezőnyt a legjöbb hölgy versenyző Deák Tünde zárja, aki BMW-t terelgetett rendkívül ügyesen.
Junior kategória:
Ahogy az autocrossban, vagy a rallycrossban itt is van kifejezett Junior kategória, ahol az ifjú titánok megmutathatják ügyességüket, vagy éppen gyakorolhatnak a későbbi sikerekre. Az idei évben a legjobban a Fordos Uracs Ádám teljesített, kettő ponttal megelőzve az édesapja Honda Civicjével parádésan autózó ifj.Hefler Róbertet, és kilenccel a Skoda Favoritos Barakkó Csabát.
Női kategória:
A hölgyek között óriási csata folyt egész évben. Végül, ahogy fentebb is említettük Deák Tünde sikerét hozta az év, mögötte a szintén egy kifejezetten szlalomra felspécizett Suzukival Reiner Erika végzett, aki Olaszné Szél Edit követ a ponttáblázaton egy VW Golfot terelgetve.
Prototípus kategória:
A Prototípus autókat természetesen külön is értékelik. A bajnok Simon István lett, Pap Csaba és Dobos Tibor előtt, akik között csak két pont döntött a második-harmadik helyről.
Széria kategória(S1):
A Sződy család sikerét hozta az év. Zsolt és Szabolcs ugyanavval a Suzukival versenyeztek, és végül a pontok nem, csak a több jobb helyezés tudott dönteni köztük. Szintén pontegyenlőség van a harmadik helyen Vavrekék között, végül László és Olivér között az előbbi ért el több jó helyezést.
Széria kategória(S2):
Berente Gábor hajdanán Skodával szerzett babérokat. Idén egy Toyota Starlet volánja mögött győzött. Ritkaság számba menő autóval egy Zastava Yugoval lett második Árok Zoltán. Harmadikként zárta az évet Marton Roland, ő egy Suzukival versenyezett.
Széria kategória(S3):
Vízkeleti János sikerét hozta az év, aki egy Honda CRX-et vezetett, második a rallykon is induló Schebek István Suzukival, harmadik pedig a Renault Twingoval Kovács Viktor.
Széria kategória(S4):
A legnagyobb köbcentikkel bíró széria kategóriában Konkoly Károly sikerét hozta az év, aki egy VW Golfot vezetett. Második helyen a BMW Compactos Sántha Ádám végzett a Seatos Berecz Gézát megelőzve.
Széria abszolút:
Természetesen a széria kocsik között is van abszolút értékelés. Vízkeleti nyert, Schebek és Konkoly előtt.
Túra kategória(T1):
A tuningolt gépek egyes csoportját a Suzukis Takács Péter nyerte, a Polskis Zelles Sándor és a Trabantos Kelemen Csaba előtt
Túra kategória(T2):
A második csoportot a négyütemű Trabanttal Kajári Ferenc nyerte, megelőzve a VW Polos Ördög Istvánt és a Suzukis Szabó Gábort.
Túra kategória(T3):
Ludescher Ádám nyert, Hefler Róbert előtt. Arról pedig, hogy teljes legyen a Honda fölény Ludescher testvére Ádám gondoskodott, aki testvére CRX-ével lett év végi harmadik.
Túra kategória(T4)
Ezt a csoportot Dicsa nyerte, Deák Tünde és a szintén BMW-s Szepesi Péter előtt.
Túra abszolút:
És persze van abszolút értékelés is. A sorrend: Dicsa, Deák, Ludescher
M+F Toyota márkakupa:
Az M+F autókereskedés példa nélküli dolgot vitt véghez, avval, hogy márka kupát írt ki a Toyoták számára. Nos az idei év bajnoka Berente Gábor lett, a Corollás Harthmann Szabolcs és a Celicás Mészáros György előtt. Egyébként fontos megemlíteni, hogy tíz darab Toyotát értékeltek év végén. A márkakupa tehát sikeres.
Újoncok bajnoksága:
Bízony itt ilyen is van. Az első évüket teljesítőkről külön értékelést is vezetnek. Nos a Suzukis Takács Péter ennél jobban nem is kezdhette volna szlalomos pályafutását, hiszen ő lett az év újonca. A második a BMW-s Sántha Ádám lett, a másik Suzukis Szabó Gábor pedig harmadik.
Véget ért tehát az Országos Szlalom Bajnokság 2012. éve. Folytatás jövőre!