Rally Országos Bajnokság 2012: Zárszámadás

2012.11.22. 10:00 racingmagic

Bár az első osztály számára a Baranya Kupán ért véget a bajnokság, a Historic és a Rally2 mezőnyére még várt a Tatabánya rally, hogy bajnokokat hirdethessünk. Tatabányán hivatalosan véget ért a rally évad, igaz még vissza van az év két buliverseny a Mikulás és a Szilveszter Rally. Azonban vannak már helyezettek, bajnokok. Lássuk az idei év helyezettjeit a Rally első, másod és historic bajnokság versenyében.

                              Országos Rally Bajnokság

ORB Abszolút: Kazár Miklós és Ferencz Ramón a Baranya Kupán már az óvatosságra helyezhette a hangsúlyt. Az Arad Rallyról visszakapott pontok egyértelművé tették, hogy a párosnak a baranyai futamon egy negyedik hely is elég a bajnoki címig. Az út nem volt ilyen könnyű a dobogó felső fokáért. Emlékezzünk csak a döcögősre sikerült Mecsek Rallyra, vagy az aradi afférokra. Kazár Miklós végül, miután korábban Spitzmüller Csaba oldalán navigátorként már volt bajnok, most a másik oldalról is megtapasztalhatta milyen év végi elsőnek lenni. Ferencz Ramón kétezerben lett Fülöp Rajmunddal a hajdani F2000 bajnoka, most azonban az abszolút kupa is bekerülhetett a vitrinbe. Herczig Norbert és Bacigal Igor idén autót nem, csapatot viszont váltott. Második helyük fényét emeli, hogy az aradi és a kassai versenyen is összetörték a Fabiát, utóbbin ráadásul szinte totálkárra. Ahol célba értek, ott azonban javarészt nem volt náluk gyorsabb, így sikerülhetett év végén az ezüstérem. A bajnokság harmadik helyén Botka Dávid és Mihalik Péter végeztek. Ők idén stabil teljesítményt nyújtottak, mindössze csak egyszer nulláztak, Aradon.

S-csoport: A már nem homológ autókat tartalmazó csoport idei bajnokai Budavári Zoltán és Németh Gergely lettek. A Mitsubishivel sokszor az első tíz közelébe is tudtak férkőzni, és bár az aradi futamot kihagyták, a komlói versenyen pedig nulláztak, még így is bajnokok lettek a csoportban. Egykoron Hideg Krisztián autója volt, ma rá sem lehet ismerni arra az Evo hatosra amivel év végi második helyet szerzett Fogasy Gergely és Kerék István. Szemet gyönyörködtetően autóztak egész évben, igaz Aradon és Komlón nem álltak rajthoz. Az S-csoport harmadik helyét szintén egy Evo hatossal szerezte meg Kovács Antal és Istovics Gergő. Bizony a technika sokszor megtréfálta őket, ám amikor jól muzsikált alattuk a sárga gép, akkor az élmezőnybe autóztak, így sikerült év végén a dobogóra fellépniük.

2.Géposztály:

A sorrend ugyanaz mint az abszolútban. Első Kazár-Ferencz, második Herczig-Bacigal, harmadik Botka-Mihalik.

3. Géposztály:  A régen még N4 kategóriának hivott osztály első helyezettjei Matics Mihály és Viczena Gábor lettek, akik a kategóriában legnépszerűbb autóval Mitsubishi Evo IX.-el versenyeztek. Osváth Péter és Farnadi Ágnes stabil autózást mutattak be egész évben, ennek eredményeképp az év végén második helyen végeztek, a nagy rivális Pethő István-Rubóczky Attila előtt, akik nem csak az év végi bronzot, de a nézők dícséretét is kivívtak, egész éves nem csak gyors, de látványos autózásukkal. Pethőék ráadásul a szlovák bajnokságban is szépen szerepeltek.

5.Géposztály: Ollé Sasa és Budai Annamária az elnyűhetetlen Suzuki Swift S1600-at idén is sikerrel kormányozták, géposztály első helyre. Ez főképp az év első három versenyének köszönhető, az év vége már nem sikerült olyan szépre. Aradot kihagyták, Kassán és Baranya Kupán pedig nem szereztek pontot. Év végi második helyet szerzett a Suzuki Ignis S1600-al egyre gyorsabban és látványosabban közlekedő Dr.Varga Attila navigátorával Savanyu Rolanddal. Két versenyen indult, ám mivel mind a kettőn a lehető legsikeresebben szerepelt a Citroen C2 S1600-al Németh Péter és Béres Attila, így év végi harmadik helyet szereztek.

6.géposztály:

Hoffer Zsolt és Csurja János nyerték az idei évet a géposztályban. Az évet egy Fabia R2-vel kezdték, a baranyai futamon egy régebbi Felicia Kit-Carral indultak, de végül sikerült elhódítani a bajnoki trófeát. Spindler Jenő és Csizmadia Csaba három versenyen indultak idén a Suzuki Swift Sporttal, és végül holtversenyt produkáltak Hofferékkal, de végül a többi jó helyezés előbbiek javára döntött, így Spindlerék egy szépen csillogó ezüstöt szereztek. Az év végi dobogó harmadik fokára a csak Mecseken induló, de ott győzelmet szerző Baracskai Zsolt-Veres Gábor duó léphet fel, ők az évet egy Citroen C2-vel teljesítették.

8.Géposztály:

Fölényes, elsöprő győzelmet szerzett Matók Ádám és Szabó K.Tian a régebbi fejlesztésű Honda Civic Type-R-el. Ők a jövő évet már egy R3-as Hondával tervezik. Schuck János és Fehérvári Csaba az év elején jól bekezdett, ám év végére elfogytak a mezőnyből a Ford Fiesta ST-vel, azonban a második helyet így is megszerezték. Lantos Zsolt és Frik Péter lettek a harmadikak, amit még a bükfürdői évadnyitón megszerzett második hellyel biztosítottak be.

9.Géposztály:

Két versenyt teljesített Kopasz Krisztián és Varga Sándor Honda Civicjével, év végén megszerezték a kategória bajnoki címet. Azonban  a szövetség úgy döntött, mivel csak egy páros szerepelt itt egész évben így nem értékeli a kategóriát.

12.Géposztály: Az S-csoport abszolútjának eredménye érvényes ide is. Első Budavári-Németh, második Fogasy-Kerék, harmadik Kovács-Istovics

13 Géposztály: Ugyanaz a helyzet mint a kilences géposztállyal. Ettől függetlenül meg kell említsük, hogy Nyitrai Béla és Leitgéb Judit becsülettel végig csinálták a mecseki futamot Peugeot 306-al.

14.Géposztály: Ladás siker született. Veréb Zoltán és Pap Tamás a hófehér VFTS-el szerezte meg a bajnoki címet, megelőzve a Suzukis Merencsics Árpád-Al Absi Gáber Seif párost, és az év során kétszer rajthoz álló, az évadnyitón és az évadzárón, Hetei Zoltán-Nagy Attila Trabantos párost.

2WD Kupa: A kétkerekes kupasorozat bajnoka az Ollé-Budai páros, megelőzve a Matók-Szabó és a Dr.Varga-Savanyu egységeket

                                         Országos Bajnokság Murva Kupa

Abszolút: Az első két helyen nincs változás a murva kupában. A leggyorsabb itt is a Kazár-Ferencz duó lett Mitsubishivel, mögöttük Herczig-Bacigál kettős. A harmadik helyre azonban a Mitsubishi Evo X-el sokat szenvedő Bútor Róbert-Tóth Imre érkezett év végén

S-csoport: A Budavári-Németh kettős sikerét hozta az év, akik Fogasyékat és Merencsicséket előzik meg.

2.Géposztály: Ugyanaz a végeredmény mint az abszolúté. Első Kazár-Ferencz, második Herczig-Bacigál, harmadik Bútor-Tóth

3.Géposztály.  A Matics-Viczena kettős viheti haza a legfényesebb kupát. Érdekesség hogy a murva kupa értékelésben Pethőék megelőzték Osváthékat.

5.Géposztály: Az Ollé-Budai kettős sikerét hozta az év. A Dr.Varga-Savanyu kettős lett a második, az év legelső futamán harmadik helyet szerző Hondás Órai-Jancza duó pedig harmadik.

6.Géposztály:  A Hoffer-Csurja duó nyert Spindlerék előtt, a harmadik helyen pedig a veszprémi versenyen részt vevő Lukács Kornél-Zagyva Lajos duó végzett.

8.Géposztály: Matókék nyertek Schuckék és Lantosék előtt.

9.Géposztály: Ugyanaz a helyzet mint ORB-ben azaz Kopaszék hiába nyertek nem kapnak kupát év végén.

12. Géposztály: Budaváriék a bajnokok Fogasyék másodikak, a veszprémi versenyen visszatérő Tobak Zoltán navigátorával Kecskeméti Balázzsal év végi harmadik helyet értek el Mitsubishi Evo 6-al.

14.Géposztály: Merencsicsék és Heteiék a géposztály helyezettjei.

ORB Lada Kupa

Két Ladás páros teljesítette értékelhetően az évet. Veréb Zoltán Papp Tamással bajnok lett, az utolsó futamon érkező Kiscsatári Imre-Siroki Zoltánnal második.

Országos Rally 2 Bajnokság

Abszolút: A nagy autókat az abszolútban nem értékelik, így az idei év rally2 bajnokai Kuncz Dezső és Szemmelroth Anetta lettek Hondával, a márkatárs, igaz régebbi fejlesztésű autóval menő Molnár Ferenc-Szecsődi Norbert, és a Ladás Baksai László-Fekete Tóth Gabriella párosok előtt.

F-Csoport: A nagy autók között Balázs Vilmos és Gál Zoltán győzelméhez kétség sem férhetett. Egy legendás autóval egy S2-es Audival lettek másodikak a rally élő legendái Keszler Mátyás és Hágen Zoltán. Az év végi harmadik helyen a látványosan és jókedvűen autózó Stepán Árpád és Magyar Péter végeztek.

A-csoport: A Kuncz-Szemmelroth páros győzött, Molnárék és Baksaiék előtt.

A7 Géposztály: Kunczéké itt is a siker. Második az Opeles Molnár Zsolt-Radványi József duó, harmadik pedig az év utolsó futamát nyerő Madari Imre-Haracska Tamás Honda Type-R-el.

A6 Géposztály: Molnár-Szecsődi siker, megelőzve az évet még Citroennel kezdő, majd Hondára váltó Keszthelyi Zoltán-Szilassy Arnold duót. A dobogó harmadik fokára Baksaiék léphetnek fel.

A5 Géposztály: Hiába teljesítette becsülettel az évet a Gergely Róbert-Kailbach Gergely duó, mivel ők voltak egyedül a kategóriában kupát év végén nem kapnak.

F3 Géposztály: Ezt a kategóriát sem értékelik év végén. A rend kedvéért mondjuk el, hogy Balázsék a bajnokok, mögött az Evo 6-os Micsuval a veszprémi futamon rajthoz álló Lukács András-Palotai Zoltán és Keszlerék végeztek.

F1 Géposztály:  Nedeczki László és Kovács Géza nyerték a kategóriát VFTS-el, megelőzve a Stepán-Magyar -Lada 2101triót és a komlói versenyen a bajnokságba beszálló "Traki"-Kapcsos Tomi VFTS-es párost.

Lada Kupa: A Lada Kupa legfényesebb kupáját Nedeczkiék tehetik a vitrinbe. Második helyezést értek el Stepánék, harmadikak pedig Baksaiék lettek.

Országos Historic Bajnokság

1(B-csoport): Egy értékelhető páros van Mekler László és Mikó Edit, Alfával

2.(C-csoport): Itt a Ford Escort MK II-val induló Wirtmann Ferenc nyert Barna Györggyel az oldalán. Mögöttük a már jól ismert Skoda S120-al Tóth István-Hammer Tamással lett második,  a BMW 2002-vel Juhász Zsolt és Rimár Tamás harmadik

3.(D.-Csoport): Az utolsó tatabányai futam döntött a bajnokság sorsáról Végül a Kalapács testvérek Zsolt és Kornél lettek a bajnokok Opel Cadettel, az utolsó gyorson kiálló márkatárs Opel Asconás Zsótér Bertalan-Eigel Attila duó előtt, akiket harmadik helyen

4(E-csoport):  Ördögh Miklós és Imrik Tamás lettek bajnok a Ford XR3i-vel.

Replica Kupa: Az idén először kiírt replica kupát Endrődi Harri és Kulcsár Dániel nyerte a Tatra 613-al megelőzve Bánkuti Krisztiánt és Vukics Balázst, akik Fiat 131 Abarthal mentek, valamint Varga "C" Zoltán és Sirkó Csabát, akik a BMW-t küldték harcba

Az Amatőr Rally Kupa értékelését később közöljük. Folytatás 2013-ban. Remélhetőleg!

fejlec_magyar_orszagos_rallye_bajnoksag_2012.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://racingmagic.blog.hu/api/trackback/id/tr324919472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása