Amég a rallysok a svédországi pályákat koptatták, addig a hosszútávú túrakocsiverseny mezőnye a Bathurst-i pályán mérkőzött meg egy 12 órás verseny keretében.
Igazán nagy nevek is megtisztelték a versenyt, például a még Forma-1ben is megforduló Tomas Enge vagy a DTM egyik hőse Bernd Schneider. Az autók palettája pedig igen színes volt. A Mercedes AMG-n át a Nissan 350 Z-ig minden megtalálható volt.
Magyar idő szerint este kilenckor el is startolt a mezőny, amit a szemfüles rajongók az interneten élőben is láthattak. A pilóták rögtön bele is csaptak a küzdelmekbe, egész parázs előzéseket-csatákat láthattunk az első fél órában, mintha csak egy sprinterversenyen lennénk.Hamar jött is a Safety Car. Egy Porsche ütközött versenytársával és ez miatt kellett beküldeni a biztonsági autót. Alig, hogy szabadjára engedték a mezőnyt, ismét Safety Car periódus következett, ezúttal öt autó balesetezett. Ezek után az izgalmakat a 81-es rajtszámú Audi és pilótája szolgáltatták, akik a pálya egyik leggyorsabb kanyarjában kaptak defektet és négyszer is megpörögtek mire megállt a vas. Csodák csodájára folytatni tudták. Ezek után a Sherrin-Rentals csapat BMW-je borította be füsttel a pálya hegyi szakaszát, mivel az olaj ráfolyt a forró kipufogóra, és egy kicsit lángot is fogott.
A verseny vége felé körvonalazódni látszódott, hogy a Schneider-Jaeger-Roloff triót és Mercedesüket nehéz lesz megfogni. Mögöttük viszont zajlottak az események. Matt Griffin Ferrariján az első szárny lazult le és lifegett, a 2-es rajtszámú Porsche pedig kiperdült és a verseny feladására kényszerült. Mivel az autó rossz helyen volt, így ki kellett emelni, ami miatt ismét a biztonsági autó mögött köröztek a versenyzők.
Már csak két óra volt vissza, amikor az amúgy is eseménydús versenyt még az égiek is izgalmasabbá akarták tenni. Előbb a pálya részén kezdett el cseperegni az eső, majd egyre inkább a pálya egész területe vizessé vált. Persze mindenki a bokszutcába hajtott gumicserére, kihasználva azt hogy ismét beküldték a Safety-Cart két lerobbant versenygép miatt. Közben az eső elkezdett szakadni.
Az eső hamar elállt, ám mivel csak egy óra volt hátra senki nem akart már még egy plusz kiállást bevállalni inkább lassítottak a tempón. Az első helyért csatázók közül a Mercedeses Schneiderék nem bírták tovább és kiálltak gumicserére. A sors furcsa fintora azonban hogy az így élre kerülő Ferraris Sun-Baird-Griffin trió mégsem örülhetett. Egy korábbi incidensért ugyanis bokszutca áthajtásos büntetést kaptak, így még a második hely is elúszott, amit a másik Mercis Slade- Holdsworth-Hackett alakulat orozott el előlük. Így tehát Schneiderék nyertek.
A legjobb Porschés a negyedikként finiselő Quinn-Gisbergen-Kingsley trió lettek a fekete gépcsodával. Ötödik helyen legjobb Audisként Kristoffersson-Primat és Simonson értek célbe a fehér R8-assal. A hatodik helyen pedig a Patterson-Lib-Hartley triót intette le a kockás zászló szintén Audival.
Bathurst 12 órás végeredmény
1.B.Schneider-T.Jaeger-A.Roloff(Mercedes SLS AMG GT3) 09:52:06:0622 - 224 kör
2.T.Slade-L.Hodsworth-P.Hackett(Mercedes SLS AMG GT3) 09:52:06:7322 -224 kör
3.M.Sun-C.Baird-M.Griffin(Ferrari F458 GT3): 09:52: 20: 2198 -224 kör
4.K.Quinn-S.Gisbergen-M.Kingsley(Porsche 911 GT3): 09:53:32:3157 -223 kör
5.J.Kristoffersson-H.Primat-A.Simonson(Audi R8 LMS) 09: 52: 48:4405 -220 kör
6.M.Patterson-A.Lib-B.Hartley(Audi R9 LMS): 9:52:39:9098 -219 kör